مقالات

آموزش کودکان در برابر آتش سوزی

آموزش کودکان در برابر آتش سوزی

 

آموزش کودکان در برابر آتش سوزی

چیزهای کمی وجود دارند که به شدت مهم هستن مثل آموزش کودکان در برابر آتش سوزی. اول و مهم تر, آتش یک ابزار است نه یک اسباب بازی. آن ها هرگز نباید کبریت یا فندک را پیدا کنند. به جای آن , یک فرد بزرگ سال را از آنجا خبر کنند.
بزرگسالان نباید کودکان را بدون نظارت در اطراف مکان خطر آتش سوزی ، از جمله اجاق‌های خوراک پزی، شمع، گرم‌کن های قابل حمل و یا هر منبع حرارتی دیگر رها کنند.

از ایستگاه آتش نشانی محلی خود بازدید کنید تا کودکان خود را با آتش نشان‌ها در لباس آن ها آشنا کنید. به آن‌ها بیاموزید که آتش نشانان قهرمانان خوبی هستند. این باعث می‌شود که آن ها دور شوند و یا حتی از آتش نشانان در موقعیت های خطرناک فرار نکنند. آن ها را با شکل کپسول آتش نشانی آشنا کنید.
برای یافتن یک دپارتمان آتش نشانی در نزدیکی شما، از پایگاه داده اداره آتش نشانی ملی برای جستجوی شهر یا آدرس استفاده کنید. شما تمام بخش های آتش نشانی ثبت‌شده در یو  اس اف ای را همراه با آدرس و اطلاعات اولیه در هر بخش پیدا خواهید کرد.

 

کمک به کودکان بعد از آتش‌سوزی خانگی:

نوزادان اغلب برای به یاد آوردن آتش خانگی بسیار کوچک هستند, اما بچه های کوچک تر به اندازه کافی آگاه هستند که آتش سوزی ویرانگر می تواند مشکلات عاطفی قابل توجهی را بعد از رویداد ایجاد کند. کودکان باید با از دست دادن خانه آشنا و ارزشمند ترین دارایی های خود کنار بیایند, و در بدترین موارد, احتمالا ً مرگ برادر خواهر و برادر یا یکی دیگر از آن ها.

کودکان جوان زمان سختی را در دست دارند که به طور کامل این مفهوم را درک کنند که چیزها را می توان جایگزین آن ها کرد, اما مردم نمی توانند. کودکان نوپا می توانند در روزه ای, هفته ها و حتی ماه ها بعد از آتش سوزی خانه ترس, گیجی و ناامنی را تجربه کنند.
کودکان همچنین ممکن است دیگر بعد از اثرات آتش سوزی و بلایای طبیعی مانند اضطراب، اختلالات خواب، کج‌خلقی و دردی غیرقابل توضیح را از خود نشان دهند.

 

شروع کنید که کودکان خود را با این نکات آشنا کنید:

* آن ها را در برنامه بهبود بلایای طبیعی ایجاد کنید.

* یک فضای باز برای آن ها ایجاد کنید تا احساسات خود را بیان کنند.

* پاسخ دادن به همه سوالات, به ویژه محبت فیزیکی , تحسین رفتارهای مثبت.

* کودک خود را با به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد تغییرات آتی آگاه کنید – اما نه برای ایجاد ترس و یا ناامنی بیشتر.

آتش سوزی خانه می تواند اثرات مخرب فیزیکی و احساسی داشته باشد و اثرات آن بر کودکان جوان به ویژه برای غلبه بر عواقب بعدی مشکل باشد.

 

بهترین راه برای ایمن نگه داشتن کودکان:

برداشتن گام هایی برای پیش گیری از وقوع آتش سوزی های خانگی در وهله اول است. ممکن است احساس کنید که خیلی محتاط هستید. با این حال ، وقتی نوبت به ایمنی کودکان می رسد، هر مرحله احتیاطی که انجام می دهید می تواند به نجات جان کودک کمک کند. هیچ احتیاطی زمانی که برای کودکان ایمنی آتش روشن شود وجودندارد.

با آموزش دادن به کودکان خود در مورد ایمنی آتش و تمرین یک برنامه فرار آتش سوزی می تواند آن ها را آماده کند اگر چیزی اتفاق بیفتد. با یک برنامه فرار از آتش درست در محل، می توانید کمی استراحت کنید و بدانید که قدم های روشن و مثبتی برای برداشتن یک آتش سوزی خانگی وجود دارد.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *