مقالات

اهمیت محفظه های کپسول آتش نشانی

اهمیت محفظه های کپسول آتش نشانی

 

اهمیت محفظه های کپسول آتش نشانی

داشتن یک کپسول آتش نشانی که به خوبی کار می کند خیلی عالی است ولی اگر جای مناسب و امنی برای نگهداری آن نداشته باشید ممکن است با مسائلی روبرو شوید. درست است شما می توانید فقط آن را به دیوار نصب کنید اما اگر کپسول آتش نشانی آسیب ببیند و شما بی اطلاع باشید زمانی که لازم است از کپسول آتش نشانی استفاده کنید این موضوع می تواند مشکلات بزرگتر و حتی خطرناک تر را بوجود بیاورد. اهمیت محفظه های کپسول آتش نشانی در این مقاله به شما یادآوری می شود.

راه  حل این مشکل خیلی ساده است: محفظه ی کپسول آتش نشانی. شما می توانید این محفظه ها را به راحتی از شرکت های معتبر تجهیزات آتش نشانی خریداری کنید.

 

چرا باید محفظه  ی کپسول آتش نشانی داشته باشید؟

  • کپسول آتش نشانی را از آسیب های احتمالی حفظ می کند.
  • مانع از این می شود که افراد بی جهت از کپسول آتش نشانی استفاده کنند.
  • با وجود اینکه کپسول داخل محفظه روی دیوار نگهداری می شود به سادگی قابل تشخیص و استفاده است.
  • برای بخش های صنعتی بسیار مطلوب است چون احتمال اینکه کپسول آسیب ببیند بسیار بیشتر است.
  • بعضی از محفظه ها دارای این قابلیت هستند که قفل می شوند و از سرقت کپسول جلوگیری می کنند.
  • برای امنیت بیشتر به آلارم (زنگ خطر) مجهز هستند.
  • اگر داخل ساختمان نصب شوند مانع از کثیفی و نشستن گرد وخاک روی کپسول می شوند و اگر بیرون ساختمان باشند ضد آب هستند.
  • بند های نگهدارنده دارند که کپسول را به طور ایمن داخل محفظه نگه می دارد.
  • دارای پنل شیشه ای هستند که کپسول داخل محفظه به راحتی قابل تشخیص است. به هرحال برای تاکید و راهنمایی مصرف کننده باید علامت کپسول آتش نشانی در کنار محفظه نصب شود.
  • برای هر نوع کپسول و در هر اندازه ای محفظه ی مناسب وجود دارد.
  • برای هر مکانی داخل یا بیرون ساختمان قابل نصب است.

 

از کجا بدانم که به محفظه آتش نشانی نیاز دارم؟

به لحاظ قانونی مکان های تجاری باید به کپسول آتش نشانی مجهز باشند اما اینکه چطور آن را نصب کنند و در معرض دید قرار بدهند کاملا اختیاری است بنابراین مواردی که در بالا ذکر شد برای تصمیم گیری در مورد نحوه ی نصب کپسول آتش نشانی مهم هستند.

کارشناسان این مرکز خدماتی معتقد هستند که از نظر مردم جلوگیری از آتش سوزی در فضاهای باز خیلی مهم تلقی نمی شود و خطرات آن ناچیز تصور می شود اما این مرکز برای این منظور محفظه های ایمن با آلارم و علایم ایمنی طراحی و تولید کرده است. تولیدات این مرکز با نام sentinel E 100 برای استفاده درمکان های تفریحی، پارک ها، بندرگاه های تفریحی و هرجایی بیرون از ساختمان که خطر آتش سوزی وجود دارد، در دسترس و قابل استفاده هستند. مهندسان این مرکز هر نوع ملزومات یدکی برای این محفظه ها را هنگام ارائه خدمات همراه خود می آورند.

اگر در حال ساخت یا بازسازی دفتر کار خود هستید این امکان وجود دارد که این محفظه ها به صورت توکار داخل دیوار نصب شوند وجزئی از ساختار ساختمان شوند و بیرون زندگی از دیوار نداشته باشند.

 

محفظه های کپسول آتش نشانی

این محفظه ها که روی دیوار نصب می شوند و کپسول آتش نشانی را در خود جای می دهند نه تنها ظاهر بصری بهتری به فضا های عمومی محل کار شما می دهند بلکه استهلاک و فرسودگی کپسول را کاهش می دهند.استفاده از این محفظه ها مزیت های بسیاری دارد اما هزینه ی بیشتری را می طلبد. تصمیم اینکه چنین محفظه ای نصب بشود یا نه به نیازهای خاص آن ساختمان و تمایل صاحب ملک یا شرکت تجاری بستگی دارد.

 

نما و ظاهر

از آنجا که همه مکان های تجاری و صنعتی موظف به نصب کپسول آتش نشانی هستند این کپسول ها جزئی از دکوراسیون دیوارها محسوب می شوند که چاره ا ی جز نصب آنها نیست. همچنین این کپسول ها باید در راهروهای خروجی اصلی طوری نصب شوند که به راحتی قابل رویت و دسترسی باشند. کپسول آتش نشانی نباید در گوشه ای خارج از دید نصب شود یا پشت گل و گیاه پنهان باشد زیرا هدف از نصب کپسول آتش نشانی این است که در مواقع ضروری در معرض دید و به راحتی قابل استفاده باشد.

از دیدگاه دکوراسیون و طراحی داخلی، برخی تصور می کنند کپسول آتش نشانی داخل ساختمان نمای خوبی ندارد. محفظه های کپسول ظاهری یکدست و هماهنگ با محیط بوجود می آورد؛ در حالی که الزامات قانونی را انجام می دهید محل کارتان هم ظاهر بهتری پیدا می کند.  این مساله یکی از دلایل اصلی انتخاب و خرید محفظه های کپسول محسوب می شود.

 

جلوگیری از سرقت و استفاده ی بی مورد

محفظه های کپسول آتش نشانی مانع سرقت و استفاده ي بی مورد می شوند زیرا احتمال  دسترسی بی مورد به کپسول کاهش می یابد؛ اما در زمان وقوع آتش سوزی برای استفاده از کپسول شیشه ی جلوی محفظه شکسته می شود. در مکان هایی که احتمال دستکاری یا سرقت کپسول زیاد است محفظه های کپسول بهترین راه حل برای این مشکل هستند.

با وجود اینکه محفظه های قفل دار احتمال سرقت کپسول را کاهش می دهند اما احتمال سرقت همچنان وجود دارد زیرا با اقداماتی مشابه با زمان آتش سوزی واقعی و شکستن شیشه ی جلوی محفظه همواره امکان دسترسی بی مورد به کپسول وجود دارد.

در واقع برای سرقت کپسول، افراد ابتدا با شکستن پنل شیشه ای باید به اموال داخل ساختمان آسیب بزنند بنابراین وجود محفظه های نگه دارنده مانع دستکاری و سرقت کپسول ها می شوند.

 

کاهش احتمال افتادن کپسول روی زمین

مفیدترین و مهمترین دلیل برای قراردادن کپسول داخل محفظه ها، ایمنی و نگهداری خود کپسول است. کپسول های آتش نشانی که در مکان های تجاری و صنعتی نصب می شوند بین ۱۵ تا ۳۰ پوند وزن دارند از استیل ساخته شده اند و معمولا ۳ تا ۵ فوت بالاتر از سطح زمین نصب می شوند. اگر از محفظه استفاده نشود کپسول با قلاب به دیوار نصب می  شوند.

این محفظه ها احتمال سقوط کپسول را از بین می برند. اگر فردی با کپسول برخورد کند احتمال جداشدن کپسول از قلاب و افتادن آن روی زمین وجود دارد در این صورت نه تنها کپسول دچار آسیب خواهد شد و باید جایگزین شود بلکه کف زمین و سرامیک نیز آسیب خواهد دید. مساله مهم تر و دردسرسازتر این است که ممکن است کپسول روی پای افراد بیافتد و باعث آسیب و جراحت شود. با استفاده از محفظه ی کپسول احتمال چنین حوادثی وجود نخواهد داشت.

 

دسترسی به کپسول در زمان وقوع آتش سوزی

در صورت وقوع آتش سوزی برای استفاده از کپسول، پنل پلاستیکی یا شیشه ای جلوی محفظه باید شکسته شود. این پنل ها طوری طراحی شده اند که به راحتی شکسته می شوند و خرده های شیشه طوری هستند که باعث بریدگی و آسیب فردی که از کپسول استفاده می کند نخواهند شد. برای اینکه این پنل ها در صورت لزوم به راحتی شکسته شوند هر محفظه ی کپسول باید به یک چکش مخصوص مجهز باشد. با استفاده از این چکش ها پنل شکسته می شود و فرد می تواند از کپسول استفاده کند. همه ی محفظه ها همراه با یک چکش استاندارد و مناسب فروخته می شوند که می توانید از مراکز مربوطه خریداری نمایید.

 

قیمت ها و گزینه های انتخابی

ما انواع متفاوتی از محفظه های کپسول آتش نشانی را که مناسب با نیازهای شما باشد ارائه می کنیم. برای مشاهده ی قیمت ها و مدل های استاندارد موجود در انبار می توانید به صفحه ی ما مراجعه کنید.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *