مقالات

برای شارژ مجدد چه کاری باید انجام دهید؟

برای شارژ مجدد چه کاری باید انجام دهید؟

برای شارژ مجدد چه کاری باید انجام دهید؟

برای شارژ مجدد چه کاری باید انجام دهید؟ و به چه کسی بگوییم؟ داشتن کپسول آتش نشانی پر و آماده به کار نکته ای مهم در زمینه نگهداری کپسول آتش  نشانی است. اگر سرویس و نگهداری منظم کپسول آتش نشانی انجام نشود، ممکن است این وسیله ضروری در مواقعی که بیشترین نیاز را دارید، کار نکند. حتی اگر شما تا به حال هرگز از کپسول آتش نشانی خود استفاده نکرده اید، باز هم باید به درستی نگهداری شود تا در هنگام آتش سوزی و یا وقوع آن به درستی کار کند و بهترین عملکرد را ارائه کند.

دلایل بسیار زیادی برای شارژ مجدد یک کپسول آتش نشانی وجود دارد. برخی از این دلایل بسیار بدیهی و واضح است ولی برخی از آنها ممکن است چندان آشکار نباشد.

اگر قبلا از کپسول آتش نشانی خود استفاده کرده اید، باید حتما آن را شارژ کنید. حتی کوچکترین استفاده و تخلیه مواد خاموش کننده می تواند منجر به نشت شود و در نهایت فشار مورد نیاز برای عملکرد مناسب از بین ببرد. مطابق 2018 NFPA 10 7.8.1.1، همه کپسول های آتش نشانی قابل شارژ باید پس از هرگونه استفاده یا زمانی که نیاز به بازرسی یا سرویس دوره ای دارد، دوباره شارژ شوند.

به طور کلی برای کپسول های آتش نشانی رایج و معمولی بعد از 6 یا 12 سال بعد از تاریخ تولید بازرسی و شارژ مجدد نیاز است. این تاریخ روی کپسول آتش نشانی درج می شود. حتی اگر از کپسول های آتش نشانی استفاده هم نشور باز هم این بررسی ها ضروری است. لطفاً کد NFPA 10 و دستورالعمل های خدمات سازنده را برای بررسی دوره ای و الزامات شارژ مجدد بررسی کنید.

کپسول های آتش نشانی همچنین باید در صورت مشاهده هر یک از کمبودها یا نواقص زیر، مجدداً شارژ شوند و مورد بررسی قرار گیرند: فشار کم، دستورالعمل های ناخوانا عملکرد، خرابی یا عدم وجود مهر و موم ایمنی و نشانه ای از دستکاری، آسیب های فیزیکی آشکار، خوردگی، نشتی یا گرفتگی نازل. همه این موارد در NFPA 10 7.2.3.1 ذکر شده است. در صورت مشاهده موارد ذکر شده در بالا، حتماً کپسول آتش نشانی را سریعاً سرویس و شارژ کنید.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که در صورت داشتن کپسول آتش نشانی قابل شارژ، بلافاصله بعد از استفاده یا مشاهده نشانه ای از آسیب دیدگی حتما بررسی و سرویس شود.

به طور ماهانه، باید یک کپسول آتش نشانی خود را بازرسی کنید و به دنبال هرگونه آسیب فیزیکی آشکار باشید و اطمینان حاصل کنید که فشارسنج شما هنوز درست عمل کرده و فشار کپسول به میزان کافی است. اگر میزان فشار کم باشد و فشارسنج به درستی کار کند این نقص را به راحتی به شما نشان می دهد. حتی اگر فشار آن نیز بیش از حد باشد فشارسنج آن را نشان خواهد داد. عقربه فشارسنج باید در منطقه سبز رنگ قرار داشته باشد.

با کارشناسان تماس بگیرید.

تمام مراحل شارژ کپسول آتش نشانی باید توسط یک متخصص آموزش دیده انجام شود. شرکت های فعال در این زمینه، مانند Koorsen Fire & Security، ابزارها و آموزش هایی را دارند تا به شما اطمینان دهند که حاصل شود کپسول آتش نشانی شما خدمات و تعمیرات مناسب را دریافت می کند.

برای اطمینان از اینکه کپسول آتش نشانی شما در شرایط کار خوب است و از همه استانداردهای NFPA برخوردار است یکی از تکنسین های بسیار آموزش دیده آنها می تواند به همه سوالات شما پاسخ دهد و حتی از محل کار شما دیدن کند تا به مشکلات احتمالی کپسول آتش نشانی شما را شناسایی و برطرف کند.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *