مقالات

تبدیل شدن به ‌یک آتش‌ نشان

تبدیل شدن به ‌یک آتش‌ نشان

تبدیل شدن به ‌یک آتش‌ نشان، کار ساده ‌ای نیست. این کار به ‌سخت ‌کوشی، ساعت ‌های طولانی آموزش، فداکاری و میل راستین به ‌کمک به ‌دیگران نیاز دارد. زمینۀ شغلی آتش‎ نشانی نیز بسیار رقابتی است. بسته به‌ دپارتمانی ‌که می‌ خواهید در آن کار کنید، باید با صدها یا شاید هزاران متقاضی رقابت کنید. در اینجا خلاصه ‌ای از آنچه شما باید (و نباید) هنگام آماده ‌شدن برای ملحق ‌‍شدن به ‌آتش ‌نشانی انجام دهید، آورده شده است.

1. برای تبدیل شدن به ‌یک آتش ‌نشان، پیش‌ نیاز های اولیه را فراهم کنید
برای اینکه به ‌یک آتش ‌نشان تبدیل شوید، به‌یک گواهینامه رانندگی معتبر و شرط سنی 18 سال نیاز دارید. برای افراد زیر 18 سال، می ‌توانید به ‌دنبال موقعیت کار به ‌عنوان آتش ‌نشان تازه ‌کار با مشارکت محدود باشید. بسته به ‌دپارتمانی ‌که متقاضی کار در آن هستید، معمولاً شرط سنی حداکثر بین 28 تا 35 سال نیز وجود خواهد داشت.

2. الزامات آموزشی را برآورده کنید (و از آنها بالاتر باشید)
حداقل باید دیپلم دبیرستان یا گواهی تحصیلات عمومی را به‌ دست آورید تا با تمامی لوازم آتش نشانی و طریقه صحیح استفاده از آنها مسلط باشید. بسیاری از آتش ‌نشانان برای پیشرفت شغلی خود مدرک علمی آتش ‌نشانی را کسب می ‌کنند و با به‌ علاوه اینکه کسب دانش تکنسین فوریت‌ های پزشکی نیز می ‌تواند ایدۀ عاقلانه ‌ای باشد. داشتن مدرک علمی آتش ‌نشانی و سابقۀ تکنیسین فوریت ‌های پزشکی، احتمال استخدام شما را بالا می ‌برند. حتی ممکن است برخی از دپارتمان‌ ها شما را ملزم به‌ داشتن گواهینامۀ فوریت ‌های پزشکی کنند. دپارتمان ‌های بزرگتر ممکن است داشتن مجوز پیرا پزشکی را نیز الزامی کنند.

3. شرایط فیزیکی خوب داشته باشید
برای تبدیل شدن به ‌یک آتش‌نشان، می‌ بایست تست توانایی جسمی را با موفقیت پشت ‌سر بگذارید. بخش‌ های تست سنجش توانایی فیزیکی عبارتند از بالا رفتن از پله، کشیدن شلنگ، حمل تجهیزات، بالا بردن و باز کردن نردبان، ورود اجباری به‌ اماکن، عملیات جستجو، نجات، شکستن سقف و کشیدن. خود را برای ماهیت فیزیکی این شغل و همچنین برای الزامات این آزمون آماده کنید.

4. رسانه‌ های اجتماعی خود را تمیز نگه دارید
اگر از فیس بوک یا رسانه ‌های اجتماعی دیگر استفاده می ‌کنید، به ‌آنچه که پست می ‌کنید، به ‌آنچه که بازنشر می ‌دهید، به ‌آنچه که در موردش نظر می‌ دهید و به ‌آنچه که می‌ پسندید توجه داشته باشید. انتظار این را داشته باشید که کار فرمایان بالقوه‌ تان، حضور شما در رسانه‌ های اجتماعی را بررسی کنند. اگر در صفحات‌تان پست‌ های شرم ‌آور، نابخردانه، مستهجن و یا هر مطلب نامناسب دیگری وجود دارد، آنها را حذف کنید. از دوستان خود بخواهید که هر پست نامناسب که به ‌شما مربوط می ‌شود را از صفحات خود حذف کنند. در برخی موارد، منطقی ‌تر این است که حساب های کاربری خود را ببندید.

5. مسئولیت ‌پذیری مالی خود را اثبات کنید
این مورد اغلب نادیده گرفته می‌ شود، اما بررسی پیشینه سابقۀ افراد، امتیاز اعتباری آنها را نیز شامل می ‌شود. امتیاز اعتباری پایین، به ‌شما آسیب می ‌رساند. در صورت نیاز، تلاش کنید که برای بهبود نمرۀ اعتباری خود، منظم و منضبطانه عمل کنید.

6. در امور جامعۀ خود مشارکت داشته باشید
کار در بخش ایمنی عمومی، تنها در بحث خدمات اجتماعی خلاصه می ‌شود. صرف داوطلبانۀ وقت بر یک هدف متعالی، یکی از راه‌ های اثبات آماده بودن برای خدمت به ‌جامعه است. و فرقی نمی ‌کند که آیا این خدمات به ‌آتش‌ نشانی مربوط می ‌شوند یا نه. در جامعه، فرصت ‌های بسیار خوبی برای ایجاد تغییر وجود دارند.

7. در آزمون کتبی قبول شوید
مطالعه کنید، مطالعه کنید، مطالعه کنید. و در صورتی ‌که تردید پیدا کردید، باز هم مطالعه کنید. آزمون کتبی شامل سوالات چند گزینه ‌ای است و به ‌چند دسته تقسیم می‌شود.

8. در یک آموزشگاه آتش‌ نشانی تحصیل کنید
دریافت گواهینامه ‌های رسمی آتش ‌نشانی در سطوح مقدماتی، مثل مدارک آتش‌نشان 1 و 2، یک اقدام عالی به‌ حساب می ‌آید. حتی هنگامی ‌که استخدام شوید هم باید در آموزشگاه یک دپارتمان شرکت کنید، اما این حضور به ‌شما کمک می‌کند تا موقعیت بالاتری را کسب نموده و مهارت ‌های عملی این شغل را یاد بگیرید. عضویت در دپارتمان داوطلبی آتش ‌نشانی، یکی از راه ‌های ورود به ‌این آموزشگاه ‌ها است.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *