مقالات

سیستم هشدار نشانی پذیر یا معمولی

سیستم هشدار نشانی پذیر یا معمولی

سیستم هشدار نشانی پذیر یا معمولی

سیستم هشدار نشانی پذیر یا معمولی چیست؟ تفاوت بین پنل های هشدار حریق معمولی با پنل های هشدار حریق نشانی پذیر چیست؟ انتخاب یک سیستم هشدار آتش فقط رعایت کردن الزامات قانونی نیست، بلکه همچنین درباره صرفه جویی در زمان، پول و تلاش است. ناتاشا سابین گزارش می دهد:

بیشترین گونه های رایج سیستم های هشدار که کسب و کارها استفاده می کنند، سیستم های هشدار نشانی پذیر و سیستم های هشدار معمولی هستند.

این دو نوع سیستم  هشدار دستگاه ها را (مانند نقاط تماس و ردیاب های دود) به صفحه کنترل اصلی متصل می کنند. تفاوت اصلی بین این دو سیستم این است که با سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، شما می توانید دقیقا دستگاهی که فعال شده است را مشخص کنید.

هشدار های معمولی و نشانی پذیر چقدر تفاوت دارند؟

هر دستگاه متصل به سیستم نشانی پذیر، نشانی منحصر به فرد خودش را دارد. وقتی که آتش شناسایی می شود، روی صفحه کنترل اصلی نشانی آن دستگاه نمایش داده می شود، که به شما اعلام می کند دقیقا کدام دستگاه فعال شده است. این شما را قادر خواهد ساخت که مکان دقیق آتش را پیدا کنید و سریعا آن را خاموش کنید.

با یک سیستم معمولی، راهی برای مشخص کردن مکان دقیق آتش وجود ندارد. اگرچه، با  سیم کشی کردن ساختمان خود به ناحیه های متفاوت، می توانید ایده کلی را که آتش کجا قرار دارد را بگیرید. برای مثال اگر شما ساختمان دو طبقه دارید می توانید طبقه اول را به عنوان ناحیه 1 و طبقه دوم را به عنوان ناحیه 2 سیم کشی کنید. بنابراین اگر آتش در ناحیه 1 اتفاق افتاد، می دانید که آتش جایی در طبقه اول است.

تفاوت های سیم کشی کردن

سیستم های هشدار نشانی پذیر با استفاده از یک چرخه سیم، دستگاه ها را متصل می کند. اینجا، جایی است که یک سیم همه ی دستگاه ها را به صفحه کنترل متصل می کند. دو انتهای چرخه سیم به صفحه کنترل وصل می شود.

با یک سیستم هشدار معمولی، هر دستگاه به جای سیم مشترک با سیم مخصوص خودش به صفحه کنترل متصل خواهدشد. یک انتهای سیم به دستگاه وصل شده و انتهای دیگر به صفحه کنترل متصل می شود.

کدام یک انتخاب ارزان تری برای شما است؟

صفحه های (پنل های) هشدار معمولی هزینه ی بسیار کمتری برای خریدن دارند اما هزینه نصب کردن آنها گران تر می شود. دلیل آن این است که هر دستگاه که متصل می شود، سیم مخصوص خودش را نیاز دارد. با سیستم های نشانی پذیر، یک چرخه سیم به چندین دستگاه متصل خواهد شد. این بدین معنی است که سیستم های معمولی در مرحله نصب کردن، به سیم بیشتری و ساعت کاری بیشتری برای افراد، نیاز دارند.

علاوه بر این، سیستم های نشانی پذیر گستره ای از امکانات دیگری دارد که می تواند به صرفه جویی پول کمک کند. برای مثال، صفحه های هشدار نشانی پذیر جریان هوا را از طریق ردیاب های دود کنترل می کنند تا از وقوع هشدارهای اشتباه، که برای کسب و کار می تواند پرهزینه باشد، جلوگیری کنند.

کدام یک بیشتر قابل اطمینان است؟

همچنین صفحه هشدار نشانی پذیر از معمولی بیشتر قابل اطمینان است. دلیل آن این است که سیم در دو انتهای خود به صفحه کنترل متصل است (به شکل بالا نگاه کنید). اگر یک انتهای چرخه سیم دچار مشکل شود، سیگنال ها همچنان می توانند با انتهای دیگر چرخه سیم به صفحه کنترل ارسال شوند. همچنین مدول های جداسازی چرخه سیم برای جداکردن دستگاه های روی چرخه استفاده می شوند. این بدین معنی است که اگر یک دستگاه غیرمتصل شود، این اتفاق، روند کلی را از کار نمی اندازد. با یک سیستم معمولی، اگر یک سیم مشکل پیدا کند، دستگاه غیرمتصل و قطع خواهد شد.

نتیجه گیری

یک دستگاه سیستم  اعلام حریق آدرس پذیر از نظر عملکرد برتر است، که می تواند در زمان شناسایی آتش، به جلوگیری از فعالیت های پرهزینه و صرفه جویی در زمان کمک کند. همچنین ارزان تر و آسان تر برای نصب کردن است. اما از نظر قیمت خرید، سیستم معمولی ارزان تر است و نیازهای عملی مکان های کوچک، جایی که یک سیستم پیچیده ضروری نیست، را برآورده خواهدکرد.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *