مقالات

محافظت از کودکان در زمان آتش سوزی خانه

حفظ کودکان از آتش سوزی در خانه

محافظت از کودکان در زمان آتش سوزی خانه

هیچ کس فکر نمی کند که روزی خانه اش آتش بگیرید. کودکان معمولا کمتر از والدین مراقبند و نوعا درمورد خطر آتش درخانه بی اطلاعند. پس برای والدین مهم است که اندازه گیری بیشتری در مورد سلامت کودکان و محافظت از کودکان در زمان آتش سوزی خانه داشته باشند.

گام نخست آموزش درمورد آتش برای کودکان و استفاده از اطلاعات برای طرح فرار درمقابل آتش است. شما هرگز نمی توانید بیش از اندازه مراقب باشید که برای کودکان خود ایمنی آتش رافعال کنید.

برخی از گام هایی که می توانید بردارید شامل نصب تجهیزات ایمنی آتش درست, ایجاد یک برنامه فرار آتش سوزی و آموزش کودکان در مورد ایمنی آتش است.

 

کاهش خطر آتش در خانه

حدود دو دقیقه طول می‌کشد تا یک شعله کوچک به آتش تهدید آمیز تبدیل شود و فقط پنج دقیقه طول می کشد تا یک خانه کامل را در بر بگیرد. تلاش در محل برای جلوگیری از آتش سوزی خانه، بهترین تمرین ایمنی آتش است.

 

حفاظت از خانواده در برابر احتمالات آتش سوزی:

بار بیش از حد بر روی خروجی های الکتریکی: بار بیش از حد بر روی سیم رابط یا سوکت دیواری قرار ندهید. همچنین باید از اتصال سیم‌ های رابط به هم جلوگیری کرده و چندین ابزار را به همین خروجی وصل کنید.

کاهش اشیا در مورد آشپزخانه فکر کنید: جایی که، اسفنج، حوله کاغذی و چیزهای دیگر ممکن است در صورتی که نزدیک به یک اجاق‌گاز داغ قرار بگیرند، آتش بگیرند. حداقل سه پا از شعله‌های آتش دور نگه دارید و هرگز آشپزی را بدون نظارت رها نکنید.

–  خروجی‌ ای الکتریکی را تعویض کنید: وسائل الکتریکی خراب می توانند منبعی از آتش سوزی خانگی باشند. اگر به نظر می رسد که پریزها شل یا بیرون باشند, تیغه داخل ممکن است شل شده باشد. پره های سست سبب ایجاد گرمای اضافی می شوند که می تواند منجر به آتش سوزی شود
خشک کن لباس خودرا تعمیر و نگهداری کنید. تمیز کردن دستگاه به طور کامل با هر بار یک شروع است.

در طول زمان، چسب زخم و دیگر ذرات می تواند در کابینت درایور یا خشک‌ کن ایجاد شود و به طور بالقوه باعث آتش سوزی شود. آیا کمد خشک کن شما هر دو سال را بطور حرفه ای بطور تمیز شده است تا خطرات آتش سوزی را کاهش دهد.

–  مراقب ایمنی گاراژ باشید: گاراژ های داغ خطر دیگری برای ایمنی منزل شما ایجاد می کنند. اگر گاراژ شما حاوی یک کارگاه و یک دستگاه گرمایش است، خطر آتش سوزی وجود دارد.
اگر باید از یک بخاری قابل‌ حمل استفاده کنید، مطمئن شوید که دستگاه تایید شده و مواد قابل اشتعال را حداقل ۳ فوت از دستگاه دور نگه دارید. تنها از نفت نوع ۱ – کا در یک چراغ نفتی استفاده کنید و با مقامات محلی خود چک کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن قانونی است.

 

آیا می دانستید که سه نفر از پنج کشته آتش سوزی در خانه ها بدون تشخیص دود و یا آژیر خطر رخ می‌دهند؟

ردیاب های دودی از آتش سوزی جلوگیری نمی کنند , اما اگر خطر آتش سوزی یا آتش سوزی وجود داشته باشد فورا ً متوجه خواهید شد . آن ها به عنوان اولین هشدار عمل می کنند و به خانواده تان اطلاع می دهند که خطر قریب الوقوع وجود دارد و چند لحظه به شما هشدار می دهد که برنامه حریق اضطراری خود را اجرا کنید .
برای کاهش خطرات آتش سوزی, نصب و استفاده منظم از ردیاب دود مهم است.
شما می توانید سیستم های هشدار دهنده بی سیم را انتخاب کنید که به هم متصل هستند و تمام هشدار ها را در خانه به صدا در می آورند تا شما را از مشکلی در یک منطقه از خانه مطلع کنند.

* همه راه های خروجی را از اسباب‌بازی‌ها و آشغال‌ها تمیز وباز نگه دارید. یک نمودار از منزل خود را رسم کنید و دو مسیر فرار را برنامه ریزی کنید.

* در زمانی که فردی برای ورود به اتاقِ دود وارد می شود، درها را بسته نگه دارید تا وارد اتاق شوید و زمان بیشتری برای آتش نشانان برای نجات کودکان خردسال باقی بگذارید.

* مکانی سالم در بیرون خانه داشته باشید آن باید به اندازه کافی دور از ساختار باشد، اما به اندازه کافی نزدیک به کودکان است که به راحتی به آنجا بروند.

 

مسیر فرار:

توصیه می شود که دو مسیر فرار در هر اتاق داشته باشید. علاوه بر در, یک مسیر فرار جایگزین پیدا کنید, مانند پنجره ای که به یک سقف یا پنجره مجاور با نردبان قابل جمع شدن برای فرار از طبقه بالا منتهی می‌شود.
اگر شما یک نوزاد یا کودک نوپا داشته باشید,  برای محافظت از کودکان در زمان آتش سوزی خانه اضافه کردن یک سیستم آتش نشانی اتوماتیک به خانه خود را در نظر بگیرید.

آن ها به ردیابی آتش سوزی و فعال کردن آب پاش کمک می کنند که به خاموش کردن شعله ها کمک می کند و چند لحظه اضافی برای فرار به آن ها می دهد.
یاد بگیرید چطور از یک کپسول آتش نشانی برای ایمنی خود استفاده کنید.

 

در طی یک آتش سوزی خانگی چه کار باید کرد؟

سعی کنید فرار کنید . دود سنگین و گاز های سمی در ابتدا نزدیک سقف جمع می شوند.
اگر مسیر فرار خود را با یک کودک طی می کنید , نوزاد را با یک دست محکم در زیر بدن خود نگه دارید. این باعث می شود یک سپر برای نوزادتان فراهم شود اگر چیزی روی شما بیفتد, و همچنین نوزاد خود را تا جایی که ممکن است پایین نگه می دارد تا از استنشاق دود و گاز جلوگیری شود.

اگر نمی توانید خانه را تخلیه کنید چون آتش تمام مسیر های خروجی در دسترس را اشغال کرده است. تا جایی که ممکن است دود و گاز بیشتری در اطراف درها ایجاد کنید تا به اندازه امکان دود و گاز باقی بماند. تجهیزات نوزاد و اتاق‌خواب بچه ها با چراغ قوه روشن کنید. اگر شما و کودک نوپای شما به دام می افتد, از چراغ قوه برای هشدار به پرسنل امداد به محل خود در میان پنجره ها استفاده کنید. به کودکان بیاموزید که در صورتی که به تنهایی در دام می افتند, همین کار را بکنند.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *