مقالات

نحوه پر کردن مجدد کپسول آتش نشانی

نحوه پر کردن مجدد کپسول آتش نشانی

فهرست مطالب

نحوه پر کردن مجدد کپسول آتش نشانی

نحوه پر کردن مجدد کپسول آتش نشانی به این صورت است که هر زمان که از کپسول آتش نشانی خود استفاده می کنید، احتیاج دارد قبل از اینکه دوباره بتوانید از آن استفاده کنید مجدد پر یا شارژ شود. همچنین گاهی اوقات کپسول های آتش نشانی به عنوان بخشی از روال نگهداری منظمشان باید دوباره شارژ شوند. بهتر است کپسول خاموش کننده خود را مجددا پر کرده و توسط یک متخصص آموزش آتش نشانی تعمیر و سرویس شود. در بعضی از مکان ها شما به یک گواهینامه رسمی آتش نشانی به منظور ارائه خدمات قانونی کپسول آتش نشانی قابل حمل نیاز دارید. اگر تصمیم دارید کپسول آتش نشانی خود را مجدد پر کنید، دستور العمل های مندرج در دفترچه راهنمای مالک خود را با دقت دنبال کنید تا با خیال راحت از عملکرد خاموش کننده خود مطمئن شوید. شما به نوعی مناسب از مواد خاموش کننده شیمیایی و همچنین دسترسی به تجهیزات تحت فشار احتیاج دارید. شما همچنین باید خاموش کننده خود را به دقت بررسی کنید تا علائم خسارت مشاهده شود.

تمیز کردن و بازرسی کپسول آتش نشانی

1-خاموش کننده خود را کاملا خالی کرده و خاموش کنید

برای پیدا کردن روش درست خاموش کردن آن، از دفترچه راهنمای سرویس کپسول آتش نشانی خود مشورت بگیرید. این به طور معمول شامل نگهداشتن خاموش کننده به صورت عمودی یا وارونه و فشار دادن آهسته دسته تخلیه ی آن است تا زمانی که فشار سنج “0” را می خواند و هنگامی که شما دسته را می فشارید چیزی بیرون نمی آید. اگر از خاموش کننده شیمیایی خشک استفاده می کنید، با تخلیه محتویات آن در یک سیستم بازیابی شیمیایی بسته یا یک کیسه تخلیه ساده، آن را تحت فشار قرار دهید.

می توانید یکی از این دستگاها را از فروشگاه ایمنی حریق یا لوازم معماری بخرید همچنین برای تخلیه و پر کردن کپسول های آتش نشانی تمیز مثل خاموش کننده های هالون یا هالوترون به سیستم بازیابی مخصوصی نیاز دارید.

2-قسمت بیرونی خاموش کننده با پاک کننده بدون حلال پاک کنید

از یک پارچه تمیز و یک پاک کننده ملایم مثل آب گرم و صابون ظرف برای پاک کردن خاموش کننده و پاک کردن خاک، گرد و غبار و چربی استفاده کنید. خاموش کننده را با یک پارچه یا حوله خشک کنید. از هیچ نوع مواد شوینده ای بر پایه ی حلال استفاده نکنید چون ممکن است به صورت پلاستیکی روی فشار سنج آسیب بزنند.

3-در صورت مشاهده خسارت، خاموش کننده را تعمیر یا تعویض کنید.

آسیب های آشکار سیلندر، مثل سایش، ضربه، زنگ زدگی یا جوشکاری را بررسی کنید. مطمئن شوید که پلاک یا برچسب دستور و العمل، تمیز، خوانا و سالم باشد. هر علامت آسیبی به بقیه اجزا مثل فشار سنج، پین حلقه و شیر تخلیه را بررسی کنید. اگر صدمات واضحی را پیدا کردید، خاموش کننده خود را نزد تکنسین ایمنی آتش سوزی ببرید تا آن ها بتوانند آن را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرند که اگر نیاز داشت تعمیر یا تعویض شود.

از حرکت و عملکرد درست تمام قسمت های خاموش کننده مطمئن شوید. برای مثال بررسی کنید که بتوانید به راحتی پین حلقه را بردارید و اهرم خاموش شدن نازل را باز و بسته کنید. بررسی کنید که هیچ قطعه ای گم یا خراب نشده یا با قطعات غیر کارخانه ای جایگزین نشده باشد.

4-شلنگ تخلیه را از شیر عملکرد بیرون بیاورید.

شلنگ های تخلیه معمولا با اتصال رشته ای به شیر وصل می شوند. در صورتی که نیاز شد از آچار برای شل کردن آن استفاده کنید، سپس آن را بردارید و کنار بگذارید. شیر عملکرد سازه ای است که در بالای کپسول آتش نشانی قرار گرفته و جریان عامل اطفاء کننده را به بیرون از سیلندر کنترل می کند.

شلنگ معمولا به دریچه روی شیر مقابل اهرم هایی وصل شده است که فشار می دهید تا مواد خاموش کننده آزاد شوند.

از این فرصت برای بررسی شلنگ، کوپلینگها و واشر شلنگ و برای بررسی هرگونه ترک، ساییدگی و آسیب استفاده کنید. اگر مشکلی مشاهده کردید، باید قطعات جایگزین را سفارش دهید. با هوای تحت فشار به شلنگ و مجموعه های نازل وارد شوید تا مطمئن شوید که با هیچ خرده باقی مانده ای مسدود نشده باشد. در آب و هوای گرم، بسته شدن شلنگ توسط حرکت حشرات غیر معمول نیست.

‎5-مجموعه شیر را بردارید.

‎  در نهایت، شما باید مجموعه سوپاپ را کاملاً بردارید تا بتوانید سیلندر خالی را پر کنید.  شیر عملکرد (که شامل دریچه شلنگ ، اهرم تخلیه و فشارسنج است) را از بالای سیلندر باز کنید.  مراقب باشید که هیچ کدام از سطح های داخلی شیر را خراش ندهید، چون این کار می تواند باعث نشتی شود و موقع خاموش کردن مجموعه شیر، هرگز روی خاموش کننده خم نشوید. اگر قوطی کاملاً تحت فشار قرار نگیرد، می تواند با نیروی زیادی خارج شود. هنگام انجام این کار، علائم خوردگی و آسیب را بررسی کنید.  بسته به مدل خاموش کننده خود، به احتمال زیاد باید:

  • پین حلقه را بیرون آورده و مهر و موم را بردارید.
  • از آچار برای شل کردن حلقه که مجموعه شیر را در محل خود نگه می دارد، استفاده کنید.
  • هرگونه قطعات داخلی مانند لوله سیفون را با دقت بردارید.

پر کردن دوباره کپسول آتش نشانی

1 -نوع مناسب پرکننده را برای خاموش کننده خود بخرید.

 برچسب یا پلاک روی کپسول آتش نشانی خود را بررسی کنید تا معلوم شود از چه نوع پرکننده ای باید استفاده کنید.  برای ایمنی شما و عملکرد مناسب خاموش کننده بسیار مهم است که از نوع مناسب پرکننده استفاده کنید و مواد شیمیایی خاموش کننده را با هم مخلوط نکنید.  بسته به نوع پرکننده کپسول خاموش کننده شما ، ممکن است بتوانید آن را از یک فروشگاه لوازم خانگی ، به صورت آنلاین یا از یک فروشگاه لوازم صنعتی یا ایمنی آتش سوزی خریداری کنید.

انواع پرکننده های کپسول آتش نشانی عبارتند از:

کپسول های خنک کننده آب و فوم ، که فقط باید در آتش سوزی های کلاس A (با سوختن مواد معمولی قابل اشتعال ، مانند کاغذ یا چوب) استفاده شوند.این خاموش کننده ها با آب مخلوط شده با یک عامل کف کننده مخصوص پر می شوند.خاموش کننده های دی اکسید کربن.  اینها دی اکسید کربن بسیار سرد را آزاد می کنند تا آتش را سریع خنک کند.  آن ها فقط برای آتش سوزی کلاس B و C (آتش سوزی ناشی از مایعات قابل اشتعال یا برق) مثر هستند.کپسولهای آتش نشانی شیمیایی خشک ، که واکنشهای شیمیایی ایجاد کننده آتش را قطع می کند.  این خاموش کننده ها با انواع مواد شیمیایی پودر شده پر شده اند و بسیاری از آن ها می توانند آتش کلاس A ، B و C را خاموش کنند.

 این ها به دو صورت تحت فشار و کارتریج تولید می شوند. خاموش کننده های شیمیایی مرطوب ، مواد سوزاننده را خنک کرده و از واکنش های شیمیایی که ممکن است باعث شعله ور شدن دوباره آتش شود ، جلوگیری می کند.  اینها عمدتا برای آتش های آشپزی تجاری استفاده می شوند.خاموش کننده های مواد پاک کننده ، که گازی را آزاد می کنند که اکثر نوع های مختلف آتش سوزی ها را خاموش می کند و هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد.

  •  خاموش کننده های پودر خشک شبیه به خاموش کننده های شیمیایی خشک هستند ، اما فقط در خاموش کردن آتش سوزی با فلزات قابل اشتعال موثر هستند (کلاس D). خاموش کننده های مه پاش آب ، که جایگزین سازگار با محیط زیست برای خاموش کننده های مواد پاک کننده هستند.  آن ها برای آتش سوزی کلاس A و C مناسب هستند.
  • رایج ترین نوع کپسول آتش نشانی برای مصارف خانگی یا اداری ، خاموش کننده شیمیایی خشک چند منظوره است که می توان از آن در آتش سوزی های کلاس A ، B و C (قابل احتراق معمولی ، آتش سوزی مایعات قابل اشتعال و آتش های الکترونیکی) استفاده کرد.

2-مجموعه سوپاپ را با یک پارچه یا برس نرم تمیز کنید.

مجموعه شیر را با بازکردن اهرم های کارکرد ، لوله سیفون (که به داخل سیلندر کشیده می شود) و مجموعه سوپاپ  (که شیر را به لوله سیفون متصل می کند) جدا کنید. تمام قطعات جدا شده را با استفاده از یک برس خشک با موهای نرم یا یک پارچه نرم و تمیز کاملا پاک کنید. از هوا یا نیتروژن برای بیرون ریختن گرد و غبار یا باقیمانده از شیر استفاده کنید.از این فرصت استفاده کرده و اجزای داخلی را از نظر هرگونه علائم سایش یا آسیب، مانند بریدگی یا خط و خش روی حلقه o یا نشیمن گاه ساقه سوپاپ بررسی کنید.

اگر ساقه شیر پلاستیکی قدیمی تری دارید، آن را با فلزی تولیدکننده خاموش کننده خود جایگزین کنید.

<h3style=”font-size:15px;”>3-مجموعه شیر را مجدداً مونتاژ کرده و کنار بگذارید.

تمام قسمت های مجموعه شیر، شامل لوله پایین و سایر اجزای داخلی دیگر را کنار هم قرار دهید.  مجموعه شیرهای مونتاژ شده را خارج از راه بر روی یک سطح تمیز و خشک قرار دهید. دریچه را با آچار در محل، محکم سفت کنید، تا مطمئن شوید که گاز تحت فشار پس از تحت فشار قرار گرفتن خاموش کننده نشت نمی کند.

ممکن است بخواهید یک پارچه قطره ای روی زمین بگذارید تا سطح کار شما در برابر هرگونه عامل خاموش کننده ای که به قسمت های داخلی مجموعه سوپاپ چسبیده است، محافظت شود.

  4-هرگونه ماده شیمیایی باقی مانده را از سیلندر خارج کنید.

 به داخل استوانه نگاه کنید تا ببینید آیا اثری از ماده خاموش کننده در داخل آن وجود دارد یا خیر.  اگر وجود داشت ، آن را در یک ظرف مناسب دفع خالی  کنید و کنار بگذارید تا بعداً بتوانید آن را به درستی دفع کنید.  نوع ظروف دفع مورد نیاز شما بستگی به نوع ماده شیمیایی موجود در کپسول آتش نشانی دارد، بنابراین دستورالعمل های دفع را در برگه اطلاعات ایمنی (SDS) برای عامل اطفاء کننده خاص خود بررسی کنید.  با جستجوی آنلاین می توانید SDS را برای اکثر محصولات پیدا کنید.

 ماده شیمیایی خشک موجود در اکثر کپسول های آتش نشانی خانگی به طور کلی غیر سمی در نظر گرفته می شود ، بنابراین ممکن است بتوانید آن را در سطل زباله معمولی خود بریزید.  به سادگی آن را در سطل زباله بریزید. با این حال ، برای اطلاع از مقررات دفع محلی باید با آتش نشانی محلی خود تماس بگیرید. همچنین می توانید از مواد شیمیایی باقیمانده تا زمانی که در وضعیت مناسب و نوع مناسب برای خاموش کننده خود قرار دارد استفاده کنید.

5 -مطابق استاندارد بازرسی بصری CGA C-6 ، سیلندر را بررسی کنید.

 برای اطمینان از عملکرد صحیح کپسول آتش نشانی ، باید بازرسی داخلی سیلندر را برای خوردگی ، شکاف و سایر آسیب ها انجام دهید. برای انجام صحیح این کار، روش های ذکر شده در نشریه انجمن گازهای فشرده، CGA C-6: استانداردهای بازرسی بصری سیلندرهای گاز فشرده فولادی را دنبال کنید.

 می توانید CGA C-6 را به صورت آنلاین از وب سایت CGA خریداری کنید

 در صورت مشاهده هرگونه خوردگی در داخل سیلندر ، باید آن را تعویض کنید.

هرگونه کثیفی یا سایر مواد خارجی را با آب و پاک کننده ملایم بشویید.  پس از تمیز کردن، مطمئن شوید که سیلندر شما کاملاً خشک شده است.

از یک مقیاس دقیق برای اندازه گیری میزان صحیح مواد خاموش کننده بر اساس اطلاعات روی برچسب یا در دفترچه راهنمای استفاده، استفاده کنید.  بسته به نوع و مدل کپسول آتش نشانی ، ممکن است بتوانید قیف بزرگی را در قسمت بالای کپسول آتش نشانی وارد کرده و عامل اطفاء کننده را داخل آن بریزید. دستورالعمل های دفترچه راهنمای مالک یا برچسب مواد خاموش کننده را دنبال کنید.

از قیف پلاستیکی به جای فلزی استفاده کنید تا دهانه بالای سیلندر را خراش ندهید.

برای برخی از انواع خاموش کننده ها ، ممکن است لازم باشد از سیستم پرکن استفاده کنید، این دستگاهی است که به طور خودکار مواد شیمیایی را از طریق شیلنگ به سیلندر وارد می کند. می توانید سیستم پرکن کپسول آتش نشانی را بصورت آنلاین سفارش دهید یا از یک شرکت تامین کننده ایمنی حریق محلی خریداری کنید.

در صورت استفاده از سیستم احیای شیمیایی ، می توانید خاموش کننده را با ماده خاموش کننده ای که در حین تمیز کردن بیرون آورده اید دوباره پر کنید.  اگر مقدار کافی از آن باقی نمانده باشد ، ممکن است نیاز به افزودن مواد شیمیایی اضافه و تازه داشته باشید.  اطمینان حاصل کنید که مواد خاموش کننده مختلف را مخلوط نمی کنید!

7-خاموش کننده را تمیز کنید تا بقایای شیمیایی از بین برود.

برای تمیز کردن صندلی حلقه O و نخ های روی یقه استوانه ، از یک برس کوچک و موی سفت استفاده کنید.  این جایی است که مجموعه شیر به گردن سیلندر متصل می شود.  بقیه سیلندر را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا گرد و غبار و یا ترشحات از بین برود.

اگر دفترچه راهنمای شما این کار را توصیه می کند ، نخ های یقه استوانه را با کمی گریس سیلیکونی مسواک بزنید تا از خوردگی جلوگیری کرده و اطمینان حاصل کنید که مجموعه سوپاپ به راحتی برداشته و تعویض می شود.

8-شیر تخلیه را دوباره نصب کنید.

برچسب “تأیید خدمات” را روی یقه سیلندر قرار دهید، سپس مجموعه شیر تخلیه را در جای خود قرار دهید.  هنوز شلنگ را باز نگذارید. مراقب باشید که هنگام نصب مجدد مجموعه سوپاپ ، محل قرارگیری حلقه در بالای سیلندر را خراش ندهید ، زیرا خط و خش می تواند باعث نشتی سوپاپ شود.

  • مراقب باشید که مجموعه سوپاپ را بیش از حد سفت نکنید یا نخ ها را باز نکنید. در برخی از مدلها ، هنگامی که سوپاپ به اندازه کافی سفت شده است ، یک “کلیک” خواهید شنید. شما باید آن را در محل خود محکم کنید ، به عنوان مثال ، با قرار دادن آن روی یک پایه آتش نشانی قابل حمل. همچنین می توانید کپسول آتش نشانی را با یک وسیله جانبی ایمن کنید.

نحوه پر کردن مجدد کپسول آتش نشانی

فشار مجدد به کپسول آتش نشانی

نگهداری خاموش کننده پر شده

 1-خاموش کننده را در حالت عمودی محکم کنید.

 خاموش کننده را به صورت عمودی روی یک سطح پایدار و صاف قرار دهید.  در حالت ایده آل ، شما باید آن را در محل خود محکم کنید ، به عنوان مثال ، آن را روی یک پایه آتش نشانی قابل حمل قرار دهید.  همچنین می توانید کپسول آتش نشانی را با یک گیره ایمن کنید .

 می توانید غرفه های اطفاء حریق را بصورت آنلاین یا از فروشگاه لوازم ایمنی حریق خریداری کنید.

2-شیر خاموش کننده را به یک خط تحت فشار وصل کنید.

یک آداپتور تحت فشار را در درگاه شیر تخلیه، جایی که شلنگ تخلیه به طور معمول متصل است، قرار دهید و آن را در جای خود محکم کنید. آداپتور را به یک خط وصل کنید و آن را به نوع منبع فشار نشان داده شده در دفترچه راهنمای مالک خود متصل کنید.

به عنوان مثال ، اکثر خاموش کننده های شیمیایی خشک باید تحت فشار نیتروژن قرار گیرند. شما به یک مخزن تحت فشار با منبع فشار تنظیم شده نیاز دارید.

در حالی که فشار سنج آتش نشانی به منبع فشار متصل است، جلوی آن نایستید و اجازه ندهید که خاموش کننده بیش از حد لازم به منبع فشار متصل بماند.  فشار زیاد می تواند باعث شود که سوپاپ به شدت از هم جدا شود.

3-خاموش کننده را با نیتروژن به psi مشخص شده در دفترچه راهنمای خود فشار دهید.

 منبع فشار خود را بر روی psi نشان داده شده در برچسب خاموش کننده یا در دفترچه راهنمای مالک خود تنظیم کنید.  قبل از بازکردن شیر اطمینان حاصل کنید که تنظیم فشار مناسب بوده یا کمتر باشد!  هنگامی که به فشار مورد نظر رسیدید شیر را خاموش کنید ، سپس منبع نیتروژن را بسته و قطع کنید.

 برای مثال، ممکن است مدل شما psi 240 را مشخص کند. از دستگاه اندازه گیری منبع فشار استفاده کنید تا مطمئن شوید که خاموش کننده را با فشار مناسب شارژ کرده اید.  پس از اتمام کار، بررسی کنید که اندازه گیری روی خاموش کننده سبز باشد. اگر اینطور نیست، سنج را از نظر آسیب بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

  4-مایع تشخیصی یا آب صابون را روی یقه و دریچه قرار دهید تا نشتی آن بررسی شود. 

به راحتی می توان نشت شیر آتش نشانی را بعد از فشار مجدد بررسی کرد. کمی از مایع تشخیصی یا آب صابون را روی مجموعه ی یقه و شیر و همچنین فشارسنج و پورت آداپتور شارژ، اسپری کنید. اگر گاز گرفت یا حباب زد، نشانه نشتی خاموش کننده است. قبل از اینکه کپسول آتش نشانی را مجدداً به کار اندازید، مطمئن شوید که تمام قسمت هایی که با مایع تشخیص سمپاشی کرده اید کاملاً خشک شده باشند.

آداپتور فشار را تا زمانی که نشتی را بررسی نکردید، بردارید.

در صورت مشاهده هرگونه نشتی، باید قسمت نشتی را با تعویض کردن از کارخانه مجاز جایگزین کنید. 24-48 ساعت پس از تحت فشار قرار دادن خاموش کننده، سنج را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ فشاری از بین نرفته است، زیرا این نیز می تواند نشتی را نشان دهد.

5-شلنگ و پین حلقه را دوباره وصل کنید. 

کپسول خاموش کننده را از آداپتور تحت فشار جدا کرده و شلنگ تخلیه را سر جای خود قرار دهید. لوله را به عقب بپیچانید و آن را به درستی روی قفسه خود تعویض کنید. نازل را با اهرم در حالت “بسته” نصب کنید. پین حلقه را دوباره در جای خود قرار دهید و مهر و موم ایمنی را محکم کنید.

اطمینان حاصل کنید که تاریخ شارژ را روی برچسب سرویس ثبت کرده باشید.

6-کپسول آتش نشانی کاملاً مونتاژ شده را وزن کنید. 

کپسول آتش نشانی را روی ترازو قرار دهید و مطمئن شوید که مشخصات وزن برچسب درست برآورده شده است. اگر وزن بسیار کم باشد ، ممکن است خاموش کننده به اندازه کافی پر نشده باشد.

می توانید محدوده وزن مجاز را در بخش “تعمیر و نگهداری” برچسب پیدا کنید.

  7 -کپسول آتش نشانی را در محل معمول خود نصب کنید. 

کپسول خاموش کننده را در پایه مخصوص خود ، براکت نصب یا محفظه نگهداری قرار دهید.  مطمئن شوید که درست در محل امن است.

1. ماهانه بررسی کنید تا مطمئن شوید که فشارسنج سبز است.

فشارسنج در بالای سر خاموش کننده قرار دارد و فشار هوا را نشان می دهد.  اگر سوزن در جایی فراتر از فضای سبز مشخص شده بر روی کپسول آتش نشانی شما قرار گرفت ، یک تکنسین آتش نشانی را استخدام کنید تا آن را بازرسی کند یا آن را با یک دستگاه جدید جایگزین کنید.

بعضی از کپسول های آتش نشانی قدیمی ممکن است اندازه گیری نداشته باشند. در این صورت یک تکنسین آتش نشانی را ماهانه استخدام کنید تا فشار را چک کند.

2. هر ماه یکبار آتش خاموش کننده را بررسی کنید.

حتی اگر خاموش کننده را دوباره پر نمی کنید، بررسی کردن آسیب های رایج به اطمینان از عمل کردن درست  آن کمک می کند.  به دنبال قطعات شکسته ، ترک خورده یا گم شده کپسول آتش نشانی بگردید و در صورت مشاهده شدن خسارت زیاد، فوراً آن را دور بیندازید.

3. یک تکنسین آتش نشانی استخدام کنید تا سالانه کپسول آتش نشانی را بررسی کند.

تکنسین های آتش نشانی می توانند متوجه علائم کوچکی از آسیب شوند که ممکن است چشم های آموزش ندیده متوجه آن نباشند. سالی یک بار، برای یک بازرسی معمولی یک تکنسین آتش نشانی را استخدام کنید تا مطمئن شوید کپسول خاموش کننده شما هنوز کارمی کند. برچسب را بررسی کنید تا متوجه شوید که خاموش کننده شما احتیاج به بازرسی یا نگهداری مکرر داردیا نه؟

اکثر کپسول های آتش نشانی دارای برچسبی هستند که تکنسین آتش نشانی باید بعد از تمام شدن بازرسی خود امضا و تاریخ آن را امضا کند.اگر از زمان آخرین بازرسی خاموش کننده مطمئن نیستید، برچسب را بررسی کنید.

 اگر کپسول آتش نشانی دارای برچسب نیست و نمی توانید به یاد بیاورید که آخرین بازدیدتان چه زمانی بوده، در نزدیک ترین وقت با تکنسین آتش نشانی تماس بگیرید.

4. در صورت مشاهده خسارت زیاد ، کپسول آتش نشانی خود را عوض کنید.

کپسول های آتش نشانی که آسیب زیادی دیده اند درست کار نمی کنند و در زمان آتش سوزی از شما حافظت نمی کنند. در صورتی که علامت هایی از آسیب جدی دیدید، فوراً کپسول آتش نشانی را تعویض کنید.

تعداد بسیاری از کپسول های آتش نشانی باید هر ۶ سال یکبار کاملا خالی و بازرسی، تمیز و شارژ شوند. پلاک اسم یا دفترچه راهنمای کپسول آتش نشانی خود را بررسی کنید تا معلوم شود که چند وقت یکبار به این نوع تعمیر و نگهداری نیاز دارد.  کپسول های آتش نشانی سرهای نایلونی یا پلاستیکی دارند ممکن است با گذشت زمان ترک خورده و تاب بخورند.

برای جلوگیری از ایجاد حادثه در مواقع اضطراری فقط از خاموش کننده های سر فلزی استفاده کنید. اگر نمی توانید خاموش کننده را دوباره پر کنید، با برای اینکه بدانید چگونه می توانید خاموش کننده خود را به صورت مسئولانه دور بیندازید با مقامات محلی خود تماس بگیرید.

به طور متوسط ، کپسول های آتش نشانی بین 5 تا 15 سال عمر می کنند. اگر خاموش کننده شما بیشتر از 5 تا 10 سال سن دارد ، یک تکنسین آتش نشانی استخدام کنید تا تعیین کند که  باید یک دستگاه جدید بخرید یا نه.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *