مقالات

آیا کپسول آتش نشانی بعد از این که از آن استفاده کردم بازهم شارژ می ماند؟

آیا کپسول آتش نشانی بعد از این که از آن استفاده کردم بازهم شارژ می ماند؟

آیا کپسول آتش نشانی بعد از این که از آن استفاده کردم بازهم شارژ می ماند؟

شما به اهمیت داشتن یک کپسول آتش نشانی در محیط ساختمانی تمامی منازل، مشاغل و ساختمان های عمومی آگاه هستید. شما هم چنین از خطر ایجاد شده درصورت عدم عملکرد صحیح کپسول خبر دارید و این که آیا کپسول آتش نشانی بعد از این که از آن استفاده کردم بازهم شارژ می ماند؟ این موارد نشان دهنده ضرورت آشنایی با نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی و چیزیست که از عملکرد آن می توانید انتظار داشته باشید.

 

نحوه ی استفاده

کپسول های آتش نشانی با جدا کردن منبع اکسیژن از آتش، آن را خاموش می کنند. آن ها آتش را با پوشاندن توسط یک ماده شیمیایی خشک، کربن دی اکسید یا آب، خفه می کنند. به دلیل این که آتش دیگر نمی تواند نفس بکشد، خاموش می شود.

زمانی که شما از کپسول آتش نشانی خود ستفاده می  کنید، گاز تحت فشاری را از مخزن آزاد می کنید. با فشار دادن دسته، شما دریچه ای را باز می کنید که این فشار را آزاد می کند. گاز، به دلیل تحت فشار بودن، به سرعت گسترش پیدا می کند و تلاش می کند تا عامل خفه کننده را از دهانه لوله خارج کند. آن گاز فشار وارد می کند، شما هدف می گیرید و آتش خاموش می شود.

 

آیا کپسول دوباره کار می کند؟

زمانی که شما از کپسول آتش نشانی استفاده کردید، آن دیگر تحت فشار کامل نیست. حتی استفاده ای کوتاه و کوچک بر این فشار ضروری تاثیر می گذارد. تخلیه قبلی ممکن است به اندازه ای از فشار کم کرده باشد که مانع از استفاده تاثیرگذار در آینده شود.

اگر کپسول از مواد شیمیایی خشک استفاده کند، این مواد می توانند لوله شیر را نیز بپوشانند که از تخلیه شدن کامل محفظه جلوگیری خواهد کرد. گاز می تواند به آرامی نشت کرده تا تخلیه شود. در این زمان کپسول به هیچ عنوان کار نخواهد کرد. اگر کپسول از کربن دی اکسید یا مایع استفاده می کند این انسداد رخ نخواهد داد، اما فشار ممکن است همچنان در مقایسه با استفاده اولیه به میزانی کاهش پیدا کرده باشد که کپسول را نامؤثر سازد.

 

چگونه می توانم تشخیص دهم که کپسول هنوز کارآست؟

اگر از کپسول آتش نشانی خود استفاده کرده اید، درجه ی فشار را چک کنید تا تشخیص دهید که آیا فشار کافی برای استفاده آینده باقی مانده است. عقربه باید قسمت سبز را نشان دهد. در غیر این صورت، کپسول خود را برای پر کردن و تنظیم فشار مجدد به یک سرویس آتش نشانی بیاورید.

برخی از کپسول های آتش نشانی قابلیت پرکردن مجدد دارند و برخی فاقد آن هستند. اگر کپسولی یک بار مصرف دارید، اطمینان حاصل کنید که آن را بعد از یک  بار استفاده جایگزین کنید. این کپسول ها برای اسپری مجدد قابل اعتماد نیستند. آن را بلافاصله جایگزین کنید، چراکه آتش هیچ گاه قابل پیش بینی نیست.

 

ریسک نکنید

اگر از آماده بودن و شارژ کپسول آتش نشانی خود اطمینان ندارید، برای فهمیدن این موضوع تا هنگام آتش سوزی صبر نکنید. اگر باید کپسول آتش نشانی را بعد از یک بار استفاده جایگزین کنید، هزینه آن هنوز هم از انجام تعمیرات بعد از یک آتش سوزی خارج از کنترل کمتر خواهد بود. این تفاوت هزینه ارزش این را دارد که کپسول قابل شارژ خود را برای شارژ مجدد به یک مرکز سرویس بیاورید.

 

آماده باشید

آیا سوالات دیگری در ارتباط با کپسول آتش نشانی خود یا سایر تجهیزات اورژانسی خود دارید؟ برای ارتباط با شرکت «منابع مقابله با آتش AAA» تعلل نکنید. ما برای پاسخ به هر سوالی اطلاعات دقیقی را درخصوص تجهیزات مقابله با آتش فراهم می کنیم، سرویس می دهیم و به شما برای کسب تجیهزات مناسب با نیازهایتان کمک می کنیم. همین امروز با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *