مقالات

خریدو طرز استفاده از کپسول آتش نشانی

خریدو طرز استفاده از کپسول آتش نشانی

خرید و طرز استفاده از کپسول آتش نشانی

خرید کپسول آتش نشانی و طرز استفاده از کپسول آتش نشانی بسیار لازم و ضروری است، ولی چگونگی خرید کپسول آتش نشانی نیز همان قدر اهمیت دارد. این ابزار نه تنها جلوی مسیر شعله ها را می گیرند، بلکه زندگی ها را نیز نجات می دهند و تخریب وسایل را در حین آتش سوزی به حداقل می رسانند.

آرزوی ما این است که هیچ وقت مجبور نباشیم از کپسول آتش نشانی استفاده کنیم، اما در دسترس بودن لوازم آتش نشانی و دانستن طرز استفاده از کپسول آتش نشانی برای صاحب‌خانه ها، مالک های وسایل نقلیه، مدیر ها، و تعمیر کارها ضروری استیک یا چند عدد از این تجهیزات برای امنیت ما بسیار ضروری است. مراحل چگونگی خرید کپسول های آتش نشانی ساده است، و داشتن اطلاعات مناسب این کار را راحت تر می کند.

 

مرحلۀ اول- دانستن اینکه چه مدل از کپسول آتش نشانی را احتیاج دارید

 اکثر ساختمان های مسکونی به کپسول های آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش های مربوط به نوع «A» که شعله های حاصل سوختن چوب و کاغذ ، مجهز هستند. هرچند برای امنیت بیشتر، معمولا صاحب خانه ها کپسول هایی را با نسبت ترکیبی ازخاموش کننده های درجۀ «B»، (شعله های مربوط به نفت و روغن) و درجۀ «C»، (شعله های مربوط به الکتریسیته) را می خرند. به‌دلیل این‌که نوع سوختگی درهر درجۀ آتش فرق دارد، برای مهار کردن آتش به ماده های شیمیایی وترکیب های متفاوتی نیز نیاز دارند.

برای شعلۀ درجۀ «ب» معمولا از یخ خشک برای  مهارکردن شعله ها استفاده می کنند، درصورتی که برای انواع دیگر آتش پودرهای شیمیایی یا فوم ها به کار می روند. مطمئن شوید که درجه بندی کپسول آتش نشانی انتخابی شما برای همۀ خطرهای ممکن رخ داده در ناحیه ای که در آن قرار داده شده‌، مناسب است.

همین طورلازم است که به اثرگذار بودن کپسول ها دقت کنید. اتیکت ها نسبت های مشخص شده توسط آزمایشگاه را به صورت زیرنوشته نشان می دهند، که به‌طو معمول تاثیر کپسول ها را در برابر درجه های مشخصی از آتش نشان می دهند. برای مثال، «درجۀ ۲-آ» نسبت به درجۀ «۳-آ» اثر کمتری دارد.

این طبقه بندی ها بدون در نظر گرفتن عامل اندازۀ مدل کپسول ها، انجام‌شده است. کپسول ها با نسبت پوند اندازه‌گیری می شوند. مکان های کوچک تر مثل وسایل نقلیۀ شخصی می توانند با اندازۀ ۲ تا ۴ پوند تجهیز شوند، درصورتی‌که در یک خانه به‌طو متوسط در هر طبقه باید یک کپسول ۶ تا ۱۰ پوند وجود داشته باشد.

 

مرحلۀ دوم- خصوصیات دیگر کپسول‌های آتش‌نشانی را نیزدر نظر بگیرید

بعضی از خصوصیات دیگر کپسول ها را مثل اندازه‌گیری بدنۀ فلزی، روش های مختلف دوباره پر کردن یا شارژکپسول آتش نشانی و توسعۀ راه کارهای آموزشی مورد استفاده و طرز استفاده از کپسول آتش‌نشانی باید ملاحظه‌ کرد.

به این علت که به‌طور معمول ‌فروشنده‌ های کوچک محلی در مغازه های خود با محدودیت کپسول های آتش نشانی مواجه هستند، بهتر است برای مقایسه کردن مدل ها و خصوصیات به‌صورت آنلاین جستجو کنید‌. شاید شما تولیدکننده هایی را که راهنمای بهتری مثل این که چطور یک کپسول آتش نشانی برای ماشین یا خانۀ خود تهیه‌کنید، را بیابید.

منبع هایی که هر روز زیادتر می شوند و انتخاب محصول های اینترنتی، فروشنده های کوچک آنلاین و سایت های اینترنتی تولیدکننده‌ ها، محل مناسبی برای خرید لوازم آتش نشانی ایجاد می‌کند.

 

مرحله سوم- خرید اینترنتی و آنلاین کپسول آتش‌نشانی

خرید به صورت آنلاین لوازم آتش نشانی نه فقط راحت و ساده است، بلکه ممکن است اقتصادی ترین روش خرید وسایل ضد حریق نیز باشد. فروشنده های‌ کوچک، مدل ها، اندازه ها و نسبت های مختلف درجه های کپسول ها را ارائه می دهند (به‌طورمعمول فروشنده های جزئی اینترنتی جنس های بیشتری از مغازه های عادی را می توانند ذخیره‌کنند)، و یک انتخاب مناسب و دامنه گسترده تری از تولیدکننده ها را به شما ارائه می دهند.

همین طور شما باید قادر به پیدا کردن وسایل با اندازه های مناسب باشید، واین موضوع امکان مجهز کردن خانه و وسیلۀ نقلیۀ شخصی را به شما می دهد. هزینه های ترابری به‌طور معمول قابل قبول است و از طریق فرستندۀ مطمئن ارسال می شود.

دانستن طرز استفاده از کپسول آتش نشانی برای صاحب‌خانه ها، مالک های وسایل نقلیه، مدیر ها، و تعمیر کارها ضروری است. تعلل نکنید کپسول های آتش نشانی را برای حفاظت ساختمان خود در مقابل  حادثه های احتمالی آتش سوزی نصب کنید.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *