مقالات

شارژ کردن خاموش کننده آتش

شارژ کردن خاموش کننده آتش

 

شارژ کردن خاموش کننده آتش

صاحبان تجارت باید اهمیت شارژ کردن کپسول آتش نشانی را درک کنند. این پروسه بخش مهمی از خدمات و نگهداری خاموش کننده آتش است. چرا خاموش کننده آتش باید شارژ شود؟ خاموش کننده آتش باید پس از هربار استفاده شارژ شود. حتی هنگامی که خاموش کننده کاملا از شارژ خالی نشده است، نیاز تا خاموش کننده برای اطمینان حاصل کردن از آماده بودن آن در استفاده بعدی سرویس شود. تخلیه شارژ اندک معمولا به نشت و تمام شدن آهسته فشار می شود.

شارژ کردن خاموش کننده آتش: خاموش کننده آتش باید به صورت دوره ای شارژ شود، حتی هنگامی که استفاده نشده است. کد استاندارد NFPA 10 برای خاموش کننده آتش با قابلیت جا به جایی و پروتکل خدمات سازنده نیاز به بررسی داخلی و شارژ دوره ای دارد. اکثر خاموش کننده آتش با فشار ذخیره شده با ماده شیمیایی خشک نیاز به بررسی داخلی و شارژ مجدد در 6 و 12 سال از تاریخ ساختی که بر روی خاموش کننده آتش نوشته شده است، دارند. هنگامی که خاموش کننده آتش آسیب می بیند یا عوامل دیگری که می توانند منجر به کاهش فشار آن شوند، باید به صورت داخلی بررسی شود یا شارژ شود.

 

چگونه درجه خاموش کننده آتش را چک کنیم؟

حداقل ماهی یک بار بررسی سریعی از خاموش کننده آتش داشته باشید و مطمئن شوید که درجه فشار را چک کرده اید. درجه به شما خواهد گفت که آیا فشار شارژ کمی دارد یا بیش از حد شارژ شده است.

 

فرآیند شارژ خاموش کننده آتش

این یک مقاله در مورد چگونگی شارژ کپسول آتش نشانی نیست، اما مروری است تا بتوانید فرآیند آن را درک کنید.

  • ابتدا، خاموش کننده آتش کاملا از شارژ خالی شده و آن عامل از سیلندر خارج می شود.
  • شیر تخلیه شارژ از سیلندر خارج می شود.
  • لوله سیفون از شیر خارج شده و ساقه سوپاپ و فنر نیز خارج می شود.
  • متخصص شیر را تمیز می کند، گردن شیر حلقه-o را جایگزین می کند و به صورت چشمی از نظر علائم آسیب خارجی و داخلی واحد را بررسی می کند.
  • پس از تمیز کردن شیر، ساقه سوپاپ جدیدی قرار می دهد تا از قرارگیری مناسب و پرهیز از نشت فشار در آینده مطمئن شود.
  • خاموش کننده آتش (آب، کربن دی اکسید، مواد شیمیایی خشک و…) از نظر وزنی تا مقدار مناسب برای اندازه واحد و مطابق دستورات شارژ مجدد برای آن واحد پر می شود.
  • فشار واحد مجدد با گاز مناسب فشار و تا میزان مورد نیاز فشار برای آن واحد مطابق دستورالعمل شارژ مجدد پر می شود.
  • متخصص آزمون نشت را برای بررسی علائم نشت انجام می دهد و نازل یا شیلنگ تخلیه را مجددا نصب می کند.
  • خاموش کننده آتش مجدد وزن می شود تا تایید شود که وزن کلی در محدوده قابل قبول که توسط سازنده مشخص شده است، قرار دارد.
  • بر روی گیره ایمنی مهر و موم جدیدی نصب می شود و برچسب شارژ جدید طوری به واحد چسبانده می شود که هر برچسب نشان دهنده وزن کلی واحد و هویت متخصصی است که کار را انجام داده است.
امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *