مقالات

کپسول های آتش نشانی مورد نیاز در کارخانه

کپسول های آتش نشانی مورد نیاز در کارخانه

کپسول های آتش نشانی مورد نیاز در کارخانه

کپسول های آتش نشانی مورد نیاز در کارخانه باید مورد بررسی قرار بگیرند. مهم نیست که در کارخانه چه کاری در حال انجام شدن است و یا چه ابزاری استفاده می شود، کپسول های آتش نشانی ابزار های ایمنی مهم و حیاتی هستند که تمام کارمندان و مدیران باید نحوۀ استفاده از آن را در شرایط اضطراری، فرا بگیرند.

طبق مرکز استاندارد های بین‌المللی آمریکا، کپسول آتش نشانی، اولین نقش دفاعی را در شرایط اضطراری برعهده دارند؛ اگر کپسول های آتش نشانی کوچک و قابل کنترل باشند، نقش مهمی را در ایجاد ایمنی برای ساختمان، ایفا می کنند. اگر آتش در مراحل ابتدایی و یا کوچک باشد، در صورتی که فردی توانایی استفاده از آن را داشته باشد و از آن به صورت مناسب استفاده کند، از گسترش آتش و ایجاد خسارت های زیاد، جلوگیری می کند.

 

بررسی کپسول آتش نشانی

اتحاد بین المللی جلوگیری از آتش سوزی (ان اف پی ای) می گوید: کپسول های آتش نشانی، بخش مهمی را در برنامه های حفاظتی در آتش سوزی‌ها دارند، اما برای اینکه به درستی و به صورت مناسب عمل کنند، برخی از شرایط باید رعایت شود؛ کپسول های آتش نشانی موجود در کارخانه ها، باید نزدیک مناطقی که به عنوان مناطق خطر شناخته می شوند، قرار بگیرند. نکتۀ مهم و قابل توجه این است که این کپسول ها عمر مفید دارند؛ سازندگان این کپسول ها، تاریخ و مدت زمانی را که محتویات داخل کپسول ها پایدار هستند را بر روی آن ها می نویسند، اما کپسول ها باید به صورت دوره ای و مداوم تست شوند تا اطمینان حاصل شود که در  شرایط اضطراری، محتویات آن ها به خوبی خارج می شود

 کپسول های آتش نشانی مورد نیاز در کارخانه

 کپسول آتش نشانی مناسب برای کارخانه

نوع کپسول آتش نشانی مناسب برای کارخانه، بستگی به نوع آتش سوزی دارد که ممکن است در آن منطقه رخ بدهد. آیا در محل کار معمولا محصولات گازوئیلی و یا روغنی استفاده می شود؟ آیا در آن منطقه منابع برقی وجود دارد و آتش سوزی الکتریکی می تواند ایجاد شود؟ آیا وسیله های کاغذی و چوبی وجود دارند که می توانند خیلی سریع آتش بگیرند و دود زیادی ایجاد کنند؟ هر کدام از این موارد به کپسول آتش نشانی خاصی نیاز دارند.

 

کپسول های آتش نشانی شیمیایی خشک

کپسول های آتش نشانی شیمیایی خشک که چند منظوره هستند، گزینه های بسیار خوبی می باشند؛ این کپسول ها برای آتش سوزی های ناشی از سوختن زباله، کاغذ، چوب، مایعات قابل اشتعال و آتش‌سوزی های الکتریکی، مناسب هستند. این کپسول ها معمولا یک درپوش آلومینیومی، دستگیره، اهرم، سنجاق فشاری و سیلندر های فلزی اپوکسی شده دارند که برای مقاومت در برابر پوسیدگی، تورفتگی و سوراخ شدن ایجاد شده اند.

ان اف پی ای، در مدارک ده تایی خود، لیستی از حداقل استاندارد های موجود برای انتخاب، نظارت، نگهداری، شارژ کپسول آنش نشانی  و نگهداری کپسول های آتش نشانی قابل حمل ایجاد کرده است که نیاز به مشورت و رایزنی دارد؛ آن ها همچنین لیستی از کپسول های آتش نشانی غیرمتداول را فراهم کرده اند که برای ایمنی آتش نمی توان به آن ها اعتماد کرد.

برخی از ابزار های جانبی، زمانی مورد نیاز هستند که فرد استفادۀ از کپسول را فرا گرفته باشد؛ برای مثال برچسب های رنگی روشن که نشان دهندۀ جایگاه کپسول هستند، قلاب های محکم و خاصی که نشان دهندۀ نوع کپسول آتش نشانی هستند و برچسب هایی که نشان دهندۀ طرز نگهداری و تاریخ تست کردن کپسول هستند.

در نهایت، کد های بین المللی و محلی آتش سوزی ها، نیاز به تعداد خاصی از کپسول های آتش نشانی در کارخانه ها دارند که بر پایۀ طول محوطه و نزدیکی کپسول آتش نشانی به محل خطر است؛ معمولا این فاصله بین 30 تا 45 فیت (واحد اندازه‌گیری معادل با 12اینچ) است، اما این کد ها باید بررسی شوند تا مورد توافق کارخانه باشند.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *