مقالات

آیا من به کپسول آتش ‌نشانی احتیاج دارم؟

آیا من به کپسول آتش ‌نشانی احتیاج دارم؟

کپسول ‌های آتش‌ نشانی می ‌توانند بخشی کوچک اما مهم از برنامۀ امنیت خانه باشند. این کپسول‌ ها می‌توانند زندگی و ملک مردم را با خاموش ‌کردن آتش‌ کوچک یا خفه ‌کردن آن تا زمان رسیدن آتش ‌نشانی حفظ‌ کنند.

اما، علاوه بر مطلب بالا، نکتۀ دیگری هم هست:

آتش‌ نشانان توصیه ‌می‌ کنند که سعی ‌کنید زمانی از لوازم آتش نشانی مانند کپسول استفاده‌ کنید که مطمئن ‌شده ‌اید همه افراد ساختمان را ترک‌ کرده ‌اند یا درحال ترک ساختمان هستند و یک نفر با آتش‌ نشانی تماس‌ گرفته ‌است. به‌یاد داشته ‌باشید جان افراد مهم‌ تر از ملک و مال است. زمانی ‌که چنین شرایطی فراهم‌ شد، می‌ توانید کپسول آتش‌ نشانی را بردارید و با آتش مقابله‌ کنید. مراقب باشید که مطمئنا مرتب پشت شما به سمت خروجی امنی است و باید اطمینان حاصل‌ کنید که آتش محصور به یک منطقه است. اگر آتش داشت به مناطق دیگر، مانند دیوار ها و پرده ‌ها، کشیده ‌می ‌شد و امکان داشت تمام اطراف شما احاطه‌ کند، از اتاق پا به ‌فرار بگذارید. همچنین حواستان باید به دود باشد. اگر دود در اتاق به‌ حدی رسید که نمی‌ توانستید جایی را ببینید یا خوب نفس ‌بکشید، باید پا‌به ‌فرار بگذارید. استفادۀ سریع از کپسول می‌ تواند آتش کوچک را قبل از شعله ‌ورتر شدن خاموش ‌کند، اما استفاده از کپسول برای افراد بی ‌تجربه می ‌تواند خطرناک باشد. درحالی ‌که شما باید هر کاری انجام‌ دهید تا مانع آتش‌ سوزی در خانه شوید، همچنین در صورت آتش ‌سوزی باید بدانید چگونه عمل‌ کنید. باید خیلی ‌سریع همه را از خانه بیرون ببرید و  با شماره 125 تماس ‌بگیرید. اگر در مراحل اولیه آتش ‌سوزی متوجه این اتفاق شوید، ممکن است فکر کنید که می ‌توانید از پس آن برآیید. اما اولین مسئله‌ ای که باید به ‌یاد داشته ‌باشید این است که حتی آتش‌ های کوچک به‌سرعت گسترش ‌می ‌یابند و با ایجاد دود و گاز می ‌توانند شما را در عرض چند ثانیه بکشند. مهم نیست چقدر آتش کوچک باشد، اگر شک دارید، برای مهار آن اقدام ‌نکنید.

همیشه برای خرید کپسول های آتش نشانی و متعلقات آن از سایت های معتبر فروش لوازم آتش نشانی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *