مقالات

ایمنی در برابر آتش سوزی در مدارس

ایمنی در برابر آتش سوزی در مدارس

 

ایمنی در برابر آتش سوزی در مدارس

به دلیل این که مدارس کشور، 18 ماه سخت را سپری کردند، ایمنی در برابر آتش سوزی در مدارس بسیار مهم شده است. با وجود این که مقیاس فواصل اجتماعی، تغییراتی را در فرایند هایی مثل جایگذاری کپسول آتش نشانی، راه های تخلیه و نکات گردهمایی ایجاد کرده است، خدمات فرد مسئول همچنان پابرجاست.

با بیش از 45 سال سابقه ایمنی در برابر حریق، چک فایر، نگاه  ها را به سمت راهنمای کووید-19 می برد و پیشنهادهای کارشناسی شده و اختصاصی، مرتبط با ایمنی در برابر آتش سوزی، می دهد تا به شما کمک کند نیازهای مشتری هایتان را بهتر بشناسید. در اینجا، ما یک راهنمای جامع، برای ایمنی در برابر آتش سوزی در مدارس، مسئول کیست، بررسی خطر آتش سوزی، مقیاس های ایمنی و خیلی چیزهای دیگر را پیشنهاد می کنیم.

 

مقررات ایمنی در برابر آتش سوزی در مدارس چیست؟

وقتی در مدرسه آتش سوزی می شود، اثرات ویرانگری نه تنها روی کارکنان و دانش آموزان بلکه روی تمام جامعه گذاشته می شود. چه اتفاقی باشد چه سهوی، هزینه آتش سوزی در مدارس از لحاظ مالی همانند عوارض عاطفی و اختلالات تحصیلی می تواند خیلی فجیع باشد. بیشتر آتش سوزی های کوچک، با موفقیت خاموش می شوند. اما در مواردی غیرمنتظره، وقتی آتش سوزی بزرگتری صورت می گیرد، مدارس اطمینان داشته باشند که همه تلاش ها و روش های احتیاط، برای حفظ جان و مال آنها، صورت می گیرد. آیین اصلاح مقررات ایمنی در برابر آتش سوزی 2005 (RRFSO) قانون گذاری آتش سوزی، مواردی که مدارس باید رعایت کنند را ساده سازی کرده است. در مدارس، همانند محل های کاری دیگر، FFSO احتیاطات عمومی در برابر آتش سوزی را که از ساکنان ساختمان در برابر آتش سوزی حفاظت می کنند،در بر می گیرد.

 

مقیاس امنیت در برابر آتش سوزی در مدارس

 

منصوب کردن یک فرد مسئول

RRFSO به یک فرد مسئول نیاز دارد که نظارت کند و مسئول تمام ایمنی های مقابل آتش در مدارس باشد.با وجود این که در بیشتر محل های کار، فرد مسئول، از مدیران یا کارکنان محوطه است، در مدارس، معلمان یا اعضای مدیریت، مسئول این خدمات هستند. فرد مسئول باید خطر آتش سوزی را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که احتیاطات لازم برای محافظت از افراد مربوطه (همه کسانی که در مدرسه رفت و آمد دارند)، انجام شده و همه چیزهایی که جزو مقیاس راهنمای دولتی هستند، بررسی و اصلاح شده است.

 

بررسی و به حداقل رساندن خطرات

این وظیفه فرد مسئول است که خطر آتش سوزی را بررسی کند یا فردی شایسته را برای این کار انتخاب کند. بخش اعظم بررسی، شناسایی کردن خطر آتش سوزی و مردم در خطر است–که برای مثال، می توانند دانش آموزانی که در محل های بدون نظارت کار می کنند یا بازدیدکنندگانی که با کارخانه آشنا نیستند، باشند.همچنینRRFSO ، به فرد مسئولی نیاز دارد که یک یا چند فرد(به اندازه کارخانه بستگی دارد)، که به آن ها افراد منصوب شده می گویند، را سرکار بیاورد تا طبق مقررات پیشگیری کننده و مقیاس های مراقبتی، همکاری کنند. مخصوصاً، بررسی خطر آتش سوزی، باید خطرات آتش سوزی و افراد آسیب پذیر را قبل از مقیاس گذاری، شناسایی کند تا احتمال یا اثر خطرات کمتر شود.

 

نصب کردن مقیاس های مراقبتی در برابر آتش سوزی

هنگامی که خطر از بین رفت (و به بیشترین اندازه ممکن رفع شد)، باید اقداماتی برای کاهش خطرات باقی مانده ایجاد شود و احتیاط لازم انجام شود. این یعنی، نصب دستگاه های هشداردهنده سریع مثل دستگاه شناسایی کننده دود و هشدار دهنده آتش سوزی. برنامه مدیریت شده برای تخلیه، برای مدارس لازم است و این بر عهده فرد مسئول است که نظارت کند. مانورهای آتش سوزی نیز باید هرازگاهی، در ساعات متفاوتی از شبانه روز، انجام شود.

مانورهای آتش سوزی باید آنقدر تکرار شوند که عادی شوند ولی همه، باید در جریان تغییراتی که در مسیر فرار انجام شده است، قرار بگیرند. پیشنهاد می شود که برنامه مدارس برای مانور آتش سوزی در هفته اولی که دانش آموزان بازمی گردند، انجام شود تا آنها در جریان تغییرات اندکی که در فرایند آتش سوزی مدرسه ایجاد شده است، قرار بگیرند. درهای ضد آتش در مدرسه، باید همیشه قابل استفاده باشند و هیچوقت باز نباشند.

 

کپسول های آتش نشانی در مدارس

در طی بررسی خطر آتش سوزی، فرد مسئول، خطرات آتش سوزی را بررسی می کند که نوع کپسول های نصب شده و محل نصبشان را تعیین می کند. عمده کپسول های نصب شده شامل کپسول حاوی آب (برای چوب، کاغذ و اشیای آتش زا) و کپسول حاوی کربن دی اکسید که مایعات اشتعال زا و آتش سوزی های مربوط به برق را مهار می کند.

در حالی که کپسول های مخلوط (مولتی کم)، به لطف تطبیق پذیریشان، انتخاب مناسبی برای استفاده در مدارس هستند. این کپسول های چندهدفه، قابلیت مهار آتش در جاهای مختلفی از جمله آزمایشگاه ها، کارگاه تکنولوژی طراحی و حتی آشپزخانه، به دلیل امتیازABFاش را دارند (مواد قابل احتراق، مایعات اشتعال زا و آتش سوزی چربی و روغن پخت و پز).

کارکنان باید محل نزدیک ترین کپسول آتش نشانی را بدانند و برای استفاده از آن تعلیم دیده باشند. کپسول های آتش نشانی باید در جاهایی قرار بگیرند که به راحتی قابل دسترس باشند، نه جاهایی که کاربرد ندارند یا باعث خرابی بیشتر می شوند. برای رعایت استانداردهای بریتانیایی، نباید از کپسول های آتش نشانی، اسفاده های نابجا در کابینت، انبار و پوشش ها شود.

 

برقراری امنیت مقابل آتش سوزی در مدارس

اگر شما به دنبال بررسی خطر آتش سوزی، احتیاطات بیشتری را اتخاذ کردید، باید آنها را به فرد منصوب شده، محول کنید. این  وظیفه فرد مسئول است که از همه تجهیزات، دستگاه ها و وسایل محوطه مدرسه، محافظت کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. آنها باید مطمئن باشند که تجهیزاتی مثل کپسول آتش نشانی، برای ایفای نقشش هنگام آتش سوزی، آماده است-و همه مقررات طبق راهنما، چک شده اند و خدمات و نگهداری سالانه، توسط یک متخصص تعلیم دیده انجام می شود.

 

ایمنی در برابر آتش سوزی برای مدارس در حال ساخت

ممکن است مدارس، در تعطیلات تابستان، به عنوان ساختن اولیه یا پیشرفته کردن ساختمانشان یا ایمن تر کردن آن، درگیر ساخت و ساز شوند. مهم است که فرد مسئول، ابلاغیه شماره 100ساختمان سازی، که نیازمندی های طرح  ایمنی مقابل آتش سوزی را تعیین می کند، را بداند و به آن رجوع کند. به علاوه این که، این ابلاغیه، در مورد مقررات ساختمان سازی و پیمان بستن، که مطمئن بودن از آن، خیلی حیاتی است، هم بحث می کند.

  • آمادگی رضایت بخش تجهیزاتی که هشدار آتش سوزی را می دهند و استاندارد راضی کننده امکانات فرار، برای افرادی که دچار حادثه آتش سوزی می شوند.
  • پخش آتش، در آستر داخلی ساختمان مهار شود.
  • استقامت ساختمان دچار آتش سوزی؛ تا از سطح مناسب مهار آتش، در ساختمان و بین ساختمان های همجوار، اطمینان حاصل شود؛ تا در جایی که لازم است، آتش بصورت خودکار سرکوب شود و برای این که دود و آتشی که در ساختمان پخش شده و از نگاه ها پنهان است، مهار شود.
  • دیوارها و سقف های خارجی، در پوشش خارجیشان، در مقابل پخش شدن آتش، مقاومت دارند و پخش شدن آتش، از یک ساختمان به ساختمان دیگر محدود می شود.
  • دسترسی رضایت بخش ساختمان ها، به تجهیزات مربوط به آتش سوزی و مجهز کردن ساختمان ها، تا آتش نشان ها را در نجات جان مردم درون و بیرون ساختمان، یاری کند.
امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *