مقالات

جعبه های آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی

یکی از تجهیزات بسیار کارآمد و موثر برای اطفاء حریق، جعبه های آتش نشانی هستند که می توانند تا زمان رسیدن نیرو های آتش نشانی در برابر آتش سوزی های بزرگ ایستادگی کنند و وقتی آتش سوزی محدود و کوچک است می توانند آن را به طور کل از بین ببرند. از آنجایی که جعبه های آتش نشانی دارای انواع مختلفی هستند، شناخت نمونه های مختلف از آن و دانستن نحوه استفاده از آنها مواردی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

جعبه آتش نشانی هوزریلی

این که به این جعبه های آتش نشانی هوزریلی گفته می شود به دلیل جنس شیلنگ و نوع قرقره استفاده شده در آن هاست. شیلنگ مورد استفاده در این جعبه های آتش نشانی از جنس لاستیک فشرده است و آب مورد نیاز آن از طرف هرزگرد موجود در میان قرقره که به شیلنگ متصل است تامین می گردد.

ویژگی های کلیدی جعبه آتش نشانی هوزریل

جعبه های آتش نشانی هوزریل همانطور که از اسمشان پیداست، دارای قرقره و شیلنگ های هوزریلی هستند. قرقره های مورد استفاده در این جعبه های آتش نشانی دارای یک قسمت هرزگرد در مرکز خود هستند که وظیفه این قسمت آب رسانی به شیلنگ برای اطفاء حریق است. قطر شیلنگ های هوزریلی کمتر از نمونه های برزنتی است و ساختار آنها به این صورت است که یک تیوب داخلی مقاوم درون آن قرار دارد و اطراف آن یک سری الیاف برای مقاوم سازی آن بافته شده اند و اطراف آن را برای مقاوم سازی در برابر فشار، ضربه، ساییدگی و… از لایه ای جنس PVC استفاده می کنند. این شیلنگ ها که از جنس غیر قابل نفوظ و بسیار مقاوم هستند، در قطر های 19 میلی متر یا 4.3 اینچ ساخته می شوند و طول آنها معمولا 20 متر می باشد. استفاده از شیلنگ های آتش نشانی هوزریلی بر خلاف شیلنگ های آتش نشانی برزنتی نیاز به هیچ آموزش ندارد و همه افراد می توانند به سادگی از آن استفاده کنند. این در حالی است که شما باید برای استفاده از شیلنگ های برزنتی آموزش های تخصصی دیده باشید.
سیستم آب رسانی جعبه آتش نشانی هوزریل به صورت تر است که به آن رایزر تر هم می گویند و سیستم آن به این شکل است که آب مورد نیاز همیشه توسط مخزن و پمپ تامین می شود (به این نمونه رایزر یا سیستم آبرسانی عمودی، رایزر تز می گویند).
یکی دیگر از تفاوت های این نمونه جعبه آتش نشانی با جعبه های آتش نشانی شیلنگ برزنتی این است که برای استفاده از شیلنگ های آتش نشانی برزنتی باید آن ها را به صورت کامل بازکنید. این در حالی است که برای استفاده از شیلنگ آتش نشانی هوزریل شما نیاز نیست شیلنگ را تا چه حد از روی قرقره باز می کنید، حتی اگر یک متر از آن را بخواهید استفاده کنید می توانید به سادگی این کار را انجام دهید.

برای خرید و فروش لوازم آتش نشانی از سایت ما بازدید فرمائید.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *