مقالات

کپسول قابل شارژ یا یکبار مصرف

کپسول قابل شارژ یا یکبار مصرف

کپسول قابل شارژ یا یکبار مصرف

قبل از اینکه آن را تقسیم کنیم، با یک پیشنهاد خوب شروع می کنیم. همین الآن تمام کپسول های آتش نشانی خود را بررسی کنید. کل خانه و گاراژ را گشتم و اندازۀ تمام کپسول های آتش نشانی خودمان را بررسی کردم. چیزی زیاد تعجب مرا برانگیخت این بود که سوزن کپسول آتش نشانی کید بزرگ ما روی قرمز بود نه سبز. اگر شما فکر می کنید که این موضوع، مهم نیست، داستان دوست مرا بخوانید که برای خاموش کردن آتش خانه ای رفته بود و در حالی که تلاش کرده بود با کپسول آتش نشانی دارای هوای کم این کار را کند، به خودش آسیب زده بود. اگر شما فهمیدید که سوزن کپسول شما روی قرمز است، بلافاصله آن را جایگزین یا شارژ کنید. امیدوارم هر سال یکی از شما بتوانید به من ایمیل بفرستید و از زمانی بگویید که شما خانه خود یا کس دیگر را بخاطر آوردن کپسول و سرعت بخشیدن به کمک، نجات داده اید.

 

مکش کپسول های آتش نشانی یکبارمصرف

در رابطه با کپسول آتش نشانی کید، فهمیدم که بدون شارژ شدن رها شده است. فکر کردم مشکلی نیست و فقط باید می دانستم که کجا می شود آن را شارژ کرد. وقتی دستورالعمل روی کپسول را خواندم شوکه شدم. من آن را خیلی وقت پیش از یک فروشگاه بزرگ ویژه گرفته بودم. این دستورالعمل بسیار واضح بود: « وقتی علامت قرمز شد، کپسول را دور بیاندازید، دوباره پر نکنید، بازیافتی نیست»  دور انداختن! یعنی این محفظۀ آلومینیومی بزرگ را بگیرم و به سطل آشغال بیاندازم البته می دانستم این کار از نظر حفاظت از محیط زیست، کار خوبی نیست. کید هم بصورت کپسول آتش نشانی یکبارمصرف و هم بصورت شارژی فروخته می شود. چرا آنها لازم می دانند که کپسول هایی بفروشند که اکثر افراد بعد از استفاده آن را به سطل آشغال می اندازند بجز من. کید عزیز و تولیدکنندگان دیگر که هنوز کپسول های آتش نشانی یکبارمصرف می فروشید، لطفاَ فقط کپسول هایی بفروشید که مردم بتوانند شارژ یا پرکنند.

 

 هزینۀ پرکردن کپسول آتش نشانی

با یک جستجوی سریع در گوگل می توانید چندین شرکت را که در منطقۀ شما خدمات شارژ یا پر کردن ارائه می دهند، بیابید.

اگر شما یک کپسول آتش نشانی که دیگر فشار هوا ندارد داشته باشید چه می کنید؟ سؤال خوبی است. به شما می گویم که من چکار کردم با این هشدار که ممکن است ایمن نباشد و در منطقۀ شما غیرقانونی بوده یا حتی ایدۀ خوبی نباشد.

ابتدا، MSDS مواد شیمیایی در کپسول آتش نشانی را بررسی کردم، این کار آنطور که باید مهم نبود اما بی ضرر و تقریبا بی اثر توصیف می شد. بعد، درجه را با گذاشتن یک کیسۀ زباله بزرگ روی دهانۀ لوله بررسی کردم تا مرا به اشتباه نیاندازد و سپس ماشه را فشار دادم. حتما مطمئن شوید چیزی بیرون نیاید (که به درون آتش کشیده می شود). سپس از انبردست استفاده کردم و بادقت مکانیزم ماشه را از مخزن جدا کردم و به آرامی ماشه را بیرون  کشیدم و لوله را وصل کردم. این کار در درون کیسۀ زباله انجام دادم تا از انتشار غبار متراکم شده جلوگیری کنم. سپس آن کیسه را محکم دور مخزن می پیچم و آن را وارونه کردم تا پودر رقیق شدۀ مخزن بریزد و در کیسه ریخته شود. بعد از اینکه مخزن آلومینیومی خالی شد، آن را به سطل بازیافت انداختم، گرچه شاید بردن آن به مرکز بازیافت ایمن تر بود. پودر و ماشه  را در کیسۀ دوتایی گذاشتم و داخل زباله ها گذاشتم. امیدوارم این فرایند باعث شود میزان زیادی از آلومینیوم ها در محل دفن زباله ها نباشد. هرچند شما می توانید با خرید کپسول آتش نشانی قابل شارژ، خود را از معضل یافتن راه حل بازیافت نجات دهید. شما وظیفۀ خود را انجام دهید تا شاید طرح کارآمدی برای شما پیش بیاید. شاید برای شما آسان و بهتر باشد که یک کمپانی عرضۀ محصولات آتش نشانی محلی بیابید و خود شرکت به جای شما با مسائل مربوط به بازیافت سروکار داشته باشد در این صورت شما آلومینیوم و استیل را در این فرایند به هدر نمی دهید.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *